غرفه سازي در نمايشگاه امروزه به شكل و شيوه اي جديد در بازاريابي و فروش تاثير دارد. در واقع مي توان گفت مهم ترين ركن بازاريابي امروزه ، غرفه سازي در نمايشگاه است. انتخاب بهترين نوع نمايشگاه و متناسب با اهداف شركت و غرفه سازي با شيوه هاي اصولي مي تواند تضمين كننده موفقيت هر شركت باشد.
غرفه سازي و انواع نمايشگاه هاي داخلي
1-نمايشگاه هاي محلي
اين نوع نمايشگاه ها در يك محل يا شهر خاصي برگزار مي شود.
نمايشگاه پوشاك بهاره كه هر ساله در اسفند ماه دائر مي گردد از اين دست نمايشگاه هاست.
غرفه سازي در اين نمايشگاه به تخصص چنداني نياز ندارد.
2-نمايشگاه هاي منطقه اي
اين نوع نمايشگاه نيز در يك منطقه جغرافيايي يا يك استان برگزار مي شود.
3-نمايشگاه هاي ملي
دراين نوع نمايشگاه ها هدف ارائه و نمايش توانمنديها و پيشرفت ها در زمينه هاي بازرگاني، صنعتي، تكنولوژي، فرهنگي و هنري يك كشور مي باشد.
غرفه سازي و غرفه آرايي در اين نمايشگاه مي تواند به شيوه هاي خلاقانه اي انجام شود.
غرفه سازي و انواع نمايشگاه هاي بين المللي
نمايشگاه هاي بين قاره اي
اين مدل نمايشگاه نيز ميان دو يا چند قاره و در يك كشور خاص برگزار مي شود.
نمايشگاه هاي بين المللي عمومي
هدف از برپايي اين نوع نمايشگاهها ، نمايش كالاهاي مختلف اعم از مصرفي و سرمايه براي عموم مردم است.
نمايشگاه بين المللي بازرگاني تهران از جمله نمايشگاه هاي بين المللي عمومي به حساب مي آيد.
در اين نمايشگاهها تجارت واقعي صورت نمي گيرد.
نمايشگاه بين المللي تخصصي
در اين نوع نمايشگاه ها يك سري كالا ها و يا فناوري هاي خاص و براي مصرف كنندگان خاص ارائه مي شود و مخاطبين آن معمولا متخصصين و دانشجويان مرتبط با آن صنعت و خدمات هستند.
نمايشگاه هاي بين المللي اطلاعاتي
با غرفه سازي در اين نوع نمايشگاه مي توان آخرين تحولات تكنولوژيكي و دانش فني را به نمايش گذاشت.
معمولاً هر دو سال يا چهار سال يكبار برگزار مي شود مانند نمايشگاه بين المللي انفورماتيك كه در آلمان بر پا مي شود.
نمايشگاه اختصاصي كشورها
هدف از برگزاري اين نوع نمايشگاه ها بازاريابي و تحكيم روابط اقتصادي و سياسي دو كشور است.
غرفه سازي در اين نمايشگاه به درخواست يك كشور و در يك كشور ديگر برگزار مي شود. نمايشگاه اختصاصي ايران در استراليا از اين دست نمايشگاه محسوب مي شود.
غرفه سازي در اين نمايشگاه از حساسيت زيادي برخوردار است.
نمايشگاه اكسپو
اين نوع نمايشگاه بيشتر جنبه ي نمايشي دارد و به اهداف انساني و اجتماعي و فرهنگ توجه بسياري مي شود. در اين نمايشگاه براساس موضوع خاص و انتحاب شده كشورها و شركت كنندگان به طراحي غرفه سازي براساس موضوع و تم انتخاب شده مي پردازند و توانمندي علمي، فني، معماري، فرهنگ و تاريخي خود را به نحوي مقتضي و زيبا به چالش ميكشند.
نمايشگاه عرضه مستقيم كالا
شايد بتوان گفت كه اين نمايشگاه ها از رده خارج شده هستند و بيشتر جنبه ي جشنواره ي فروش به حساب مي آيند و در آن كالاهاي مصرفي شهروندان با هزينه ي كمتر در معرض عموم قرار ميگيرند و به فروش مي رسند. مانند نمايشگاه پوشاك،كتاب و لوازم مصرفي و …
نمايشگاه مجازي
اين نوع نمايشگاه ها با استفاده از اينترنت و فناوري هاي نوين و به صورت مجازي برگزار ميگردد . از لحاظ هزينه ي كم برگزاري،عدم زمانبندي و ساخت و ساز و در دسترس بودن همگاني داراي مزيتهايي است اما بايد به اين نكته توجه كرد كه بازرگانان و صنعتگران نياز به ديدن كالا و بررسي مستقيم و مذاكره رودررو دارند.
- ۲۲ بازديد
- ۰ نظر